Yakima FoldClick 2, do przewozu 2 rowerów.
Mała, lekka i kompaktowa platforma do przewozu rowerów na haku samochodowym. Dzięki składanym światłom, podstawom na koła oraz w połączeniu z bardzo niską wagą platforma jest łatwa w przechowywaniu i stanowi niedościgniony wzór kompaktowego uchwytu.
Najprostszy montaż na rynku
Bezpieczeństwo w standardzie (znaczniki informacyjne informujące o prawidłowym montażu)
Zabezpieczenie uchwytu na kuli haka
Zabezpieczenie wszystkich rowerów zamocowanych w uchwycie
Największa na rynku odległość pomiędzy rowerami oraz różna ich wysokość (łatwy montaż rowerów, nie ma problemów ze zderzającymi się kierownicami, pedałami itd.)
Dwa kluczyki w zestawie
Odchylanie ułatwiające dostęp do części bagażowej samochodu przy założonych rowerach
Możliwość transportu rowerów elektrycznych
Mieści opony do szerokości 100mm (4")
Akcesoria do powieszenia uchwytu na ścianie, pokrowiec, rampa ułatwiająca wjazd rowerem na platformę ( akcesoria nie są zawarte w cenie i należy dokupić je osobno)
5 lat gwarancji
Porady i uwagi:
Przy podejmowaniu decyzji o zakupie platformy rowerowej na hak musimy zwrócić uwagę na to do jakiej wagi rowerów jest ona przystosowana, czy ma możliwość transportu rowerów z napędem elektrycznym – jeśli jest taka potrzeba, oraz na największą przewagę platformy rowerowej - czy ma możliwość rozbudowy o dodatkowe stanowisko rowerowe – z platformy umożliwiającej przewóz 2 rowerów robimy platformę na 3 rowery, lub z platformy umożliwiającej przewóz 3 rowerów robimy platformę na 4 rowery. Ze względu na obciążalność haka w samochodzie nie ma obecnie możliwości przewożenia większej ilości rowerów niż 4 sztuki.
Zwracamy uwagę na możliwość uchylenia platformy z zamocowanymi rowerami oraz w jakim stopniu się ona uchyla, aby nie ograniczać sobie dostępu do bagażnika w samochodzie. Ze względów konstrukcyjnych haków samochodowych oraz samych konstrukcji tylnej klapy odchylenie platformy może być niewystarczający do jej otwarcia.
Pamiętamy że po zakupie platformy rowerowej musimy zamówić dodatkową tablicę rejestracyjną w wydziale komunikacji. Obecny koszt takiego rozwiązania to 52.5 PLN. Dodatkowo zwróćmy uwagę na rodzaj instalacji elektrycznej haka. Obecnie większość platform rowerowych posiada instalację 13 pin, w związku z czym aby wykorzystać wszystkie światła w platformie również instalacja samochodu powinna być w wersji 13 pin. Dodatkowo informujemy, że samochody z USA często posiadają kulę haka, która nie jest zgodna z produktami europejskimi.
Po założeniu platformy rowerowej zwracamy uwagę iż nasz samochód został wydłużony co może nam ograniczać parkowanie oraz co bardzo istotne bardzo często w samochodzie odłączają się tylne czujniki parkowania, w związku z czym nie będą one informowały o przeszkodach z tyłu auta.
Dobrze jest też sprawdzić w jakim stopniu nasz samochód obniżył się na tylnym zawieszeniu (po załadunku 4 rowerów – około 60 kg + platforma około 20 kg + bagaż dla minimum 4 osób) może się okazać że jest to zbyt dużo dla naszego samochodu co może być odczuwalne na nierównościach drogi, zjazdach z progów spowalniających, krawężników.
Montaż | Hak |
Ilość rowerów | 2 |
Montowanie roweru | Rama/Koła |
Ładowność (kg) | 60 |
Maksymalna waga roweru (kg) | 30 |
Masa uchwytu (kg) | 14.5 |
Wtyczka zasilająca (PIN) | 13 pin |
Światła tylne | Tak |
Pasuje do kół o wymiarach | Dowolne |
Pasuje do ram o średnicy | Dowolna |
Pasuje do większość rowerów z hamulcami tarczowymi | Tak |
Pasuje do aut osobowych z kołem zapasowym montowanym z tyłu | Nie |
Odłączenie uchwytu ramy | Tak |
Zamknięcie uchwytu na samochodzie | Tak |
Zamknięcie rowerów w uchwycie | Tak |
Zamki na wyposażeniu | Tak |
Paski zębate do kół | Tak |
Uchylany | Tak |
Możliwość odchylania z rowerami | Tak |
Do przewozów rowerów elektrycznych | Tak |
Spełnia normę CITY CRASH | Tak |
Atest TÜV | Tak |